FC Twente 25 keer van de partij in Groenlo
15 juni 2025Sjoerd Overgoor, trainer-coach van FC Twente/Heracles O-15 is echt niet ontevreden over de prestaties van zijn elftal. “De eerste twee toernooidagen waren prima. We hebben goed veldspel laten zien en in 5 wedstrijden maar 3 tegendoelpunten geïncasseerd. Het ontbrak ons alleen aan overtuiging en daadkracht binnen het zestienmetergebied. Dat zagen we vanochtend tegen Grol ook weer terug tijdens de strafschoppen. De eerste twee penalty’s werden door ons gemist en toen was het eigenlijk al beslist. We zijn in de competitie afgelopen seizoen trouwens eerste geworden we spelen komend seizoen met deze lichting in de tweede divisie. Deze selectie is in de basis al de nieuwe groep voor komend seizoen. Er komen nog vier nieuwe spelers bij; drie uit Almere en een uit Purmerend. Drie van de vier worden in gastgezinnen geplaatst; de andere heeft gekozen voor openbaar vervoer. “
Wat ga jij volgend seizoen doen en wat zijn je ambities?
“Eerst nog even over dit toernooi: het Marveldtoernooi is voor ons een goede afsluiting van een geslaagd seizoen. Ik heb hier zelf ook gespeeld, in 2003, en wat ik mij herinner was het toen al een toptoernooi waarbij de randvoorwaarden perfect waren ingevuld. We hopen hier nog vaak terug te komen. Ik ga met deze groep volgend seizoen mee naar de O-16. Het is sowieso fantastisch om met de jeugd te werken, dus ik hoop dit nog lang te kunnen doen. Wat mijn ambities betreft: ik kan wel van alles gaan roepen maar in de voetballerij kan alles in een keer anders zijn!”